De oorlog van het einde van de wereld
Gebonden NL 2025 10e druk 9789089683939Samenvatting
De oorlog van het einde van de wereld van Nobelprijswinnaar Mario Vargas Llosa, een episch en spannend verhaal over de opstand van een religieuze sekte dat het gevaar van moreel en politiek fanatisme belicht, wordt door veel critici als zijn meesterwerk beschouwd
In het kurkdroge binnenland van Brazilië duikt een messiaanse figuur op: Antonio de Raadgever. Hij predikt een duistere mengel moes van christelijke zedenleer en apocalyptische visioenen en weigert het gezag van de jonge republiek te erkennen. De regering stuurt vier expedities naar Canudos, waar de messias zich met zijn tienduizenden volgelingen heeft gevestigd. Er vallen bijna dertigduizend doden.
Deze imposante roman, die het gevaar van politieke en ideologische verblinding aan de kaak stelt, werd overal ter wereld als een groots epos onthaald.
In de pers
‘De oorlog van het einde van de wereld, een ander hoogtepunt, bleef binnen de lijnen van de historische werkelijkheid. Dit epische werk over een religieuze sekte in een uithoek van Brazilië die dreigde uit te groeien tot een staat in een staat, viel niet alleen op vanwege zijn enorme omvang, maar ook omdat het Vargas Llosa’s eerste roman is die zich buiten Peru afspeelt.’ de Volkskrant
‘Meeslepend en spannend. Goed en kwaad zijn in De oorlog van het einde van de wereld geraffineerder dan ooit gedoseerd.’ Vrij Nederland
‘Vargas Llosa’s eerste historische roman, De oorlog van het einde van de wereld, wordt door velen als zijn meesterwerk beschouwd.’ De Standaard der Letteren
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan

