

Team Van Duuren Media is een selecte groep toegewijde experts, elk met unieke specialisaties. Deze auteurs combineren jarenlange ervaring met actuele kennis om lezers te voorzien van inzichten en praktische begeleiding. Onder regie van Van Duuren Media leveren deze auteurs kwalitatieve content die informeert, transformeert en inspireert.
Meer over Team VDMIk ben AI-geletterd, 2e editie
AI begrijpen, beoordelen en verantwoord toepassen
Paperback Nederlands 2026 1e druk 9789463564366Samenvatting
AI-geletterd zijn betekent dat je begrip hebt van hoe kunstmatige intelligentie (AI) werkt én hoe je daar bewust, veilig en kritisch mee omgaat. AI wordt steeds namelijk steeds beter en vandaar dat verantwoord gebruik een must is. Waar je vroeger deepfakebeelden nog kon herkennen aan zes vingers of gekke details, zijn die tijden voorbij. Foto’s, teksten en zelfs stemmen zijn inmiddels zó realistisch dat het nauwelijks nog te onderscheiden is van echt. Daarnaast worden steeds meer beslissingen genomen op basis van AI-uitvoer. Precies daarom is AI-geletterdheid belangrijker dan ooit.
Het boek Ik ben AI-geletterd! helpt je begrijpen hoe AI werkt en wat het betekent voor jouw werk en dagelijkse leven. Je krijgt heldere uitleg, praktische voorbeelden en oefeningen waarmee je de belangrijkste principes onder de knie krijgt. Technische voorkennis is niet nodig – het boek is geschreven in duidelijke taal, bevat toepasbare inzichten en is gelardeerd met relevante cartoons.
Gebruik je AI-tools, schrijf je met hulp van AI of ben je verantwoordelijk voor (beleids)beslissingen, content of communicatie? Dan is dit boek jouw startpunt om verantwoord en met vertrouwen met AI aan de slag te gaan. De gratis chatbot helpt je desgewenst verder met extra uitleg. Zo ben je klaar voor de praktijk én de regels van de Europese AI-verordening.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan